Et år av en annen verden

Det er i dag ganske nøyaktig 3 uker til jeg begynner på mitt “ugandan adventure”. I 7 mnd skal min team partner, Therese, og jeg jobbe i landsbyen Kabale, gjennom strømmestiftelsen. Dette er nok ikke noe som kommer til å gå helt opp for meg før jeg setter beina mine på afrikansk jord, men jeg prøver å forberede meg så godt jeg kan. For øyeblikket befinner vi oss på Hald Internasjonale Senter i Mandal, sammen med en haug med andre norske og internasjonale studenter. Det er intense dager, med mange foredrag og spennende undervisning, men om 3 uker beveger vi oss altså vekk fra Mandal, og sørover. Mot Afrika. Uganda. Mot et varmere land med et varmere folk. Jeg håper på at jeg kommer hjem som litt mer afrikaner enn det jeg reiser som. Det er noe vi alle kan trenge, tror jeg. Evas (på bildet nedenfor) er hun som utveksler fra Kabale. Hun skal bo og jobbe i Norge i år, og Therese og jeg skal til hjembyen hennes.

 

Evas and me!

Evas and me!

I Kabale skal vi jobbe på en skole som heter Druscilla, som er for unge jenter (kun ett par gutter) som har droppet ut av det vanlige skolesystemet. Vi skal også drive oppfølging av mikrofinansgrupper rundt om i de forskjellige landsbyene. Det kommer til å bli en hverdag fylt med mye rariteter og utfordringer, tror jeg, så det er bare å følge med videre på bloggen! Den vil oppdateres jevnlig fra jeg ankommer Uganda.

 

 

8 Comments (+add yours?)

  1. Hanne Lilleberg
    Sep 12, 2012 @ 21:25:40

    Dette blir spennende 🙂 Gleder meg til å følge bloggen!

    Reply

  2. Malinn
    Sep 12, 2012 @ 21:42:25

    Ååå, så spennandes! Gler meg til å følgja med på bloggen og lesa korleis det går med deg! 🙂

    Reply

  3. Natasha
    Sep 12, 2012 @ 22:05:09

    Nå er bloggen din lagra på maskina mi, og om ikke du er det, så er jeg superklar for at du reiser – sånn at jeg kan følge med! 😉
    Jeg tror du kommer til å gjøre en kjempejobb, og få ett år du sent vil glemme. Ett år av en annen verden! 😉

    Reply

  4. Maren
    Sep 13, 2012 @ 19:58:07

    jeg skal følge med. hvor lyst jeg har til å dra til afrika! ehm, er du der på bursdagen din? eheheh

    Reply

  5. Liv Hanne
    Sep 14, 2012 @ 19:33:01

    Detta blir bra! Gleder meg til å lese videre 🙂 Jeg ber!

    Reply

  6. Elisabeth Kulsli Myking
    Sep 16, 2012 @ 17:27:45

    Så gøy at det er så mange som vil følge med! Jeg merker det nærmer seg mer og mer, nå! Det blir absolutt spennende, og littegranne skremmende! 🙂

    Reply

  7. Jorunn Andestad Langmoen
    Sep 16, 2012 @ 19:42:19

    Så flott, Elisabeth! Gleder meg til å følge bloggen – og vil følge deg med mange tanker og bønner. Klem

    Reply

Leave a Reply

