Jul i oktober

 

Da jeg fikk vite at jeg var blitt valgt ut til å jobbe i Afrika for Stømmestiftelsen ble hele verdenen min snudd opp-ned. Jeg var helt i hundre og løp rundt og var gira og gledet meg i lang tid. Det var imidlertid ett skår i gleden. Hva med jula? Når det gjelder jul, så er det noe helt spesielt for meg. Hjemme begynner vi med julesangene allerede på våren og gleder oss til at det blir jul igjen. Jul. Snødekte veier, gløgg og pepperkaker på julegranstenning, kakao på skitur og snømann i hagen. Jul i Uganda vil bli annerledes. Det blir ikke egentlig jul. Det blir afrikansk jul, noe som også er bra. Jeg gleder meg til å være med på julefeiringa i et fremmed land, men kan jeg ikke få begge deler? Vi tok litt tidlig jul i år, vi!

This slideshow requires JavaScript.

2 Comments (+add yours?)

  1. Jeanette Eliesen
    Oct 01, 2012 @ 16:11:42

    Kjempehyggelig å treffe deg i går (selv om det ble litt kort), håper du har kost deg med julefeiringen i dag – God Jul 🙂 Og lykke til på reisen 😀

    Reply

  2. Inger Lise Kulsli
    Oct 04, 2012 @ 20:53:10

    Julefeiringen på Kløfta var kjempekoselig. Litt dårlig at ikke Nissen kom “in person”, men gavene hadde han iallefall vett nok til å droppe av:-) Nå er vi spente på neste innlegg Elisabeth – hvordan har turen gått, og er du snart kommet frem?

    Klem
    Tante Inger Lise

    Reply

Leave a Reply

