Litt av hvert

Siden Tess kom med et litt mer seriøst innlegg (og meget bra, så er det sagt) , så får jeg veie litt opp med å ha et totalt meningsløst, et. Så blir det ikke så tungt å lese. Planen var egentlig å skrive et innlegg om folkemordet i Rwanda og viktigheten med å ta vare på hvert eneste menneske, og se på han/hun som unik og så videre. Og det er veldig viktig, men saken er den at jeg ikke er i det humøret akkurat nå. Nå trenger jeg noe enkelt. Så da får dere kose dere med små innblikk i livet vårt. Det enkle er ofte det beste.

Så ble det storm!

Så ble det storm!

Mens vi tuslet rundt i Kigalis (hovedstaden i Rwanda) gater fant vi ut at vi skulle inn og sette oss på en café. Det var dessværre ikke ledige plasser ute, så vi setter oss litt skuffet inn. 10 minutt senere bøtter det ned, kopper og krus fyker til alle kanter og folka som holdt fast på dem følger med. Det er helt kaos. Okei… så ille var det kanskje ikke, men det var et veldig leven! Senere fikk vi vite at trær hadde falt over hus, strømmen var borte flere enn ett sted og ute på en parkeringsplass, så vi en bil som uheldigvis hadde fått et stort reklameskilt over seg.

Lurer på hva som sies her. Kanskje jeg ble sur?

Lurer på hva som sies her. Kanskje jeg ble sur?

Alltid morsomt med bilder når en snakker

Alltid morsomt med bilder når en snakker

Klare for nye opplevelser (Rwanda)

Klare for nye opplevelser (Rwanda)

Vakre Rwanda "land of a thousand hills"

Vakre Rwanda “land of a thousand hills”

På grensa over til Rwanda ble det en god del venting. Da vi kom dit så var det en folkemasse som protesterte, men vi kom oss vel over grensa. På Rwandisk jord fikk vi imidlertid høre av immigrasjonskontoret at vi skulle ha stempla passet vårt på den Ugandiske siden før vi dro over. Vi kunne ikke få visum inn til Rwanda uten at vi offisielt ikke var i Uganda lenger. Så vi gikk tilbake… Vi kom imidlertid ikke langt, for folkemassen hadde vokst seg større og nå sa vaktene at det var farlig å skulle prøve å krysse. Vi måtte være så snille å vente. Det var ikke barebare, for jeg så virkelig ikke hvorfor vi ikke bare kunne krysse. Det var jo ikke oss de var sinte på, så det burde gått fint. Uansett, de gjorde bare jobben sin. Så det ble en god del venting, noe som resulterte i en god del bilder. Over ser dere litt landskap og under er en fin fugl. Jeg har blitt veldig glad i å ta bilde av fugler! Så.. håper dere kan venne dere til det.

På grensa til Rwanda

På grensa til Rwanda

Alltid godt med is-juice

Alltid godt med is-juice

Søtsøtsøt

Søtsøtsøt

Noe rart

Noe rart

Sneglevenn

Sneglevenn

DSC03995

DSC03988

DSC03986

Idyllisk hus

Idyllisk hus

DSC03935

Bildet over er tatt fra vanntanken. Jeg klatra opp og tenkte jeg skulle få til noen bra bilder, men det var ikke barebare å skulle håndtere kamera og holde meg fast samtidig. Vanntårnet har det med å gynge i vinden, så trygg følte jeg meg ikke akkurat heller. Mens jeg var der oppe fikk vi besøk av vår kjære frier. Vet ikke om jeg har skrevet noe om han før, men han har kommet innom en gang i blant og spurt etter oss. Et fint brev har vi fått også. Han syntes ikke det var nok med én kone, så han kunne godt ta begge to, skrev han. Nå var han tilbake for å be om et svar på brev nr.2 som han skrev noen dager i forveien. På avstand så jeg ikke at det var han, så jeg tok den tiden jeg trengte der oppe. Da jeg kom ned var det en mer eller mindre irritert Tess (har man sagt at man ikke er interessert noen titalls ganger, så bør det jo synke inn… sånn etterhvert hvertfall!) som så sitt snitt til å snike seg inn på kjøkkenet. Det er ikke alltid så koselig med besøk.

"Du er så vakker" "Liiiiiiiz, kom ned!"

“Du er så vakker” “Liiiiiiiz, kom ned!”

Sommerfugl

Sommerfugl

DSC03894

Fine fugler

Fine fugler

 

For tiden er det homeland som gjelder, så jeg tror Thembo var litt midtøsten-inspirert. Se under.

MystiskeThembo

MystiskeThembo

 

Sånn ellers så har vi det bra! Som dere kanskje ser på de øvrige bildene, så har jeg fått meg fletter igjen!

Leave a Reply

