Takk for meg

Det er litt over tre uker siden jeg igjen satte beina mine på norsk jord. Kofferter er for lengst pakket ut og jeg sier ikke langer “wangi” når det er noe jeg ikke får med meg i en samtale. Kjoler og skjørt er byttet ut med bukser og en kopp med te til frokost er byttet ut med deilig, grovt brød. Det er mye som har forandret seg. Ikke her hjemme, her føler jeg at det meste er som før, men allikevel: det er mye som har forandret seg. Norsk natur har aldri vært vakrere. Luften har aldri vært så frisk og smakt så godt som den gjør nå. Syv måneder i Uganda har lært meg mye jeg ikke kunne lært på noen annen måte. Det er rart å tenke på jeg for litt over tre uker siden fortsatt var der. Det er et land jeg har blitt utrolig glad i og som nok alltid kommer til å ha en spesiell plass i hjertet mitt.

Matlaging!

Matlaging!

Gjøre i stand til middag/supper

Gjøre i stand til middag/supper

Flotte "kjøkkenhagen" vår.

Flotte “kjøkkenhagen” vår.

Kunne ikke blitt et bedre team.

Kunne ikke blitt et bedre team.

Barna på Kasa. Utrolig herlige barn!

Barna på Kasa. Utrolig herlige barn!

Fine stunder med venner.

Fine stunder med venner.

Spille pool med Tess

Spille pool med Tess

 

Kampalas mange turist-butikker.

Kampalas mange turist-butikker.

Glade minner fylt med latter!

Glade minner fylt med latter!

Aldri et problem med plassmangel!

Aldri et problem med plassmangel!

Tess tar ettermiddagsluren sin

Tess tar ettermiddagsluren sin

Matatu!

Matatu!

Thembo's første pinnebrød!

Thembo’s første pinnebrød!

 

Det er vanskelig å skulle sette ord på hva tiden i Uganda har betydd for meg og hva jeg sitter igjen med. Jeg trøster meg med det at alle som har hatt en liknende opplevelse skjønner hva det er jeg føler, og til alle dere som ikke har hatt det; ikke vent med å finne ut av hva det er dere går glipp av. Det er så mye som venter dere!

Leave a Reply

